Dettagli Evento:

International Symposium on - Resolving Cancer Heterogeneity: The Way to Personalised Medicine

Welcome Letter from
Congress & Scientific Chairs

On behalf of the organizing committee, we are very pleased to welcome you to the International Symposium: “Resolving Cancer Heterogeneity: The way to personalised medicine” promoted by Fondazione Internazionale Menarini. This unique meeting brings together leaders in the fields of translational clinical oncology and molecular pathology, in the beautiful and intimate setting of Palazzo dell Gran Guardia, right in the center of Verona.
Molecular characterization of cancer is becoming a necessary step for the application of precision medicine in clinical practice. Cancer heterogeneity represents a great challenge in our understanding of genomic tumor drivers and therapeutic targets
The goal of this symposium is to promote stimulating discussions and networking opportunities as we all strive to optimize our approaches for overcoming diagnostic challenges within the context of blood and tissue biopsies. We hope that you will enjoy the exciting scientific program and take the opportunity to establish new contacts and collaborations that will foster your own work.

Kind Regards,

Prof. Aldo Scarpa        Prof. Ignacio I. Wistuba